מהם וירוסים וכיצד להימנע מהם במשחקי מחשב?

מהם וירוסים וכיצד להימנע מהם במשחקי מחשב?

שלום!

שמי שי מצוות יוניקי, ובכתבה זו אסביר בקצרה מהם וירוסים וכיצד ניתן להימנע מהם כאשר מורידים ומתקינים משחקים.

כאשר אנו משחקים במחשב, ייתכן שה”יריבים” המסוכנים ביותר עבורנו במשחקי המחשב אינם דווקא אלה שמופיעים על המסך. וירוסים ממוחשבים עשויים לרכוב על משחקים שהורדו, או שהם עשויים להיות מוסתרים בקיטים (Kits) מסוימים, או בסקינים (Skins) למינהם, שהם קבצי העיצוב אותם אנו מורידים כדי לגוון ולחדש טיפה במשחקים שבהם אנו משחקים. כמו כן וירוסים נמצאים לעתים גם בנשקים וציוד אותם אנו מורידים לעיתים כדי לשפר את חווית המשחק.

קחו לדוגמה את מיינקראפט (Minecraft), משחק פופולרי מאוד שלו יש אין ספור סקינים, מפות, מודים, קבצי שרת ו-JAVA להורדה ברשת, וכמו בכל קובץ ברשת, קיים הסיכון של הימצאות וירוסים.

King’s Landing. מוד “משחקי הכס” למיינקראפט

בסוג הקבצים האלו, אוהבים ההאקרים להטמיע את הקוד שלהם, כלומר ה”וירוס”, ולקדם את האינטרסים שלהם על חשבון המשתמש. וחשוב מאוד לא לשכוח: גם כאשר הקיט, המשחק או הקובץ שהורדנו עובד כמצופה וכמו שהובטח לנו בתיאור, אין זה אומר שהוא נקי מוירוסים. להפך- מרבית ההאקרים ינסו להטמיע את הקוד שלהם בקבצים מסויימים לצד הקוד המקורי ומבלי לגרום לכמעט שום הפרעה למשתמש, וזה כדי למנוע ממנו להעלות כל חשד שמשהו לא בסדר או שקיים איזשהו וירוס במערכת. כמו במודיעין בצבא, המרגל הכי טוב (או במקרה שלנו הוירוס), הוא זה שאף אחד לא יודע על קיומו.

במקרה שנפגענו, ואם אחד הווירוסים האלה נכנס למחשב שלנו, זה יכול להיות יותר מ”GAME OVER”. לכל הפחות, וירוס מחשב יכול להאט את המחשב שלך לזחילה, ולדרוש חיטוי מקצועי יקר כדי לשחזר את הביצועים שלו, או פירמוט כולל לדיסק הקשיח (הפעולה המומלצת על פי רוב המומחים). או שהוירוס יכול לגנוב לך או למשפחתך את פרטי הזהות, הבנקאות וכרטיסי האשראי שלך, להשתמש בו, למכור אותו או להעבירו לפושעי רשת אחרים.

אז איך אתה יכול להגן על המשפחה שלך מפני הוירוסים האלה החבויים במשחקי מחשב? נסביר כאן מיד

אחת הדרכים למזער את הסיכון לזיהום וירוסים היא לא להוריד כלום ממקור לא מוכר. אבל זה לא מונע לחלוטין סיכונים של תוכנות זדוניות, ויכול לגרום לך או למשפחתך לפספס שיפורים יצירתיים רבים למשחקים ובילויים אחרים. שילוב של אמצעי זהירות הגיוניים והגנה יעילה על תוכנת אבטחת האינטרנט (אנטיוירוס) יכול לספק בסיס למשחק בטוח באינטרנט.

כל מחשב שמחובר לרשת צריך להיות בעל תוכנת אבטחת אינטרנט. שכבת האבטחה הבסיסית ביותר היא הגנה חינם נגד תוכנות זדוניות. אך ההגנה החינמית מוגבלת, ומתוכננת במידה רבה כמנה ראשונה, המאפשרת למשתמשים לדגום תוכנות הגנה (לכן היא בחינם!). תוכנת אבטחה חזקה תספק גמישות רבה יותר והגנה חזקה יותר מאשר תוכנות חינמיות יכולות לספק. מגוון פתרונות רבי עוצמה יאפשרו לך ולמשפחתך לנצח בקרב נגד התקפות וירוסים, כך שכולכם תוכלו ליהנות ממשחקי מחשב בבטחה.

בשורה התחתונה, מומלץ לבדוק טוב טוב מי עומד מאחורי כל דבר שאנו מורידים, בין אם זה למחשב או לטלפון (כן, גם הטלפון יכול להידבק בוירוס), מומלץ לשמור על תוכנת אנטיוירוס טובה (מהטופ בשוק) מופעלת ולא פרוצה, שכן אחד האבסורדים (הלא דווקא מפתיעים) הוא שהאקרים אוהבים להטמיע וירוסים בתוכנות האנטיוירוסים הפרוצות גם כן. שכן מרבית האנשים סבורים שאין זה אפשרי. אך ברשת אנו מגלים עם הזמן שהכל אפשרי.

 

השארת תגובה

קבלו 5% הנחה
כאן ועכשיו! 👇

מצאתם טעות בכתבה?

חדשים אצלנו?
קבלו מאיתנו קופון!

דילוג לתוכן