הפריצה לAdobe

הפריצה לAdobe

הפריצה לאדובי

בשנת 2013 חברת התוכנה adobe איבדה יותר מ 2.9 מיליון משתמשים עקב פריצה רחבת טווח.

התוקפים הצליחו לגשת למזהה הלקוח של אדובי ולסיסמאות המוצפנות במערכות שלהם וכתוצאה מכך השיגו ההאקרים פרטים על 2.9 מיליון משתמשים הכוללים מספרי כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב, תאריכי תוקף של כרטיסים ופרטים נוספים.

כמו כן אדובי דיווחו כי ההאקרים הצליחו להשיג יותר מ 40 גיגה בייט של קוד מקור של מגוון מהתוכנות שלהם מה שאומר שנגנב קוד המקור של התוכנות שעליהן  עבדו כמה שנים צוות אדובי.

ההאקרים לא זוהו ולא היה מי שלקח את הקרדיט ולא יודעים אם הם עבדו כקבוצה או כהאקר יחיד , מצד ההאקרים המתקפה הייתה מוצלחת ביותר עם יותר מ 2.9 מיליון נתונים על משתמשים ששימשו לאחר מכן לפריצה וגניבת פרטי אשראי של לקוחות ופריצה לעוד פלטפורמות עם הסיסמאות שגילו.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מתקפות מהסוג הזה פועלות על הגורם האנושי, אחד האמצעים היעילים להעלאת מודעות העובדים בנושא היא  באמצעות ביצוע מבדק סייבר  במימד האנושי בתצורת PT אחת לתקופה אשר מדמה שליחה של הודעה זדונית במסגרת תקיפת פישינג בידי האקרים המבקשים לפרוץ לארגון

על ידי כך ניתן לזהות את רמת החשיפה ולבנות תוכנית מתאימה של הדרכות אבטחת מידע מקצועיות בארגון.

כיום, ישנו חוק המחייב חברות לבצע בדיקת PT אחת לתקופה על מנת לבדוק את אמינות מערכות ההגנה וגם על מנת לראות היכן נמצאות החולשות במערכת.

בדרך כלל הבדיקות נעשות על ידי חברות סייבר חיצוניות המתמחות במבדקי חדירה או PT.

אילוסטרציה

הצוות החיצוני מנסה לחדור למערכות של החברה (כמובן באופן חוקי) ומנסה גם לעבוד על עובדי החברה (הנדסה חברתית) על מנת לגשת לפרטים אישיים ואפילו לשם והסיסמא של העובד, ובכך להיכנס למערכות החברה

אהבתם את הכתבה? כנסו לבלוג הגדול שלנו וקבלו מלאאא מאמרים וכתבות תוכן חדשות ותהיו מעודכנים ראשונים בכל דבר!❤️

השארת תגובה

קבלו 5% הנחה
כאן ועכשיו! 👇

מצאתם טעות בכתבה?

חדשים אצלנו?
קבלו מאיתנו קופון!

דילוג לתוכן