פורטוגל תחת מתקפת סייבר | נפילת שירותי הסלולר בפורטוגל

פורטוגל תחת מתקפת סייבר | נפילת שירותי הסלולר בפורטוגל

אתמול דיווחה חברת הסלולר הגדולה Vodafone כי האקרים השביתו את שירותי הסלולר, הטלוויזיה והאספקה בפורטוגל.

רשתות ה 4G וה 5G של החברה ביחד עם שירותי קול קבועים, טלוויזיה, SMS ושירותי מענה הקולי נפגעו ונפלו כתוצאה ממתקפת סייבר ענקית מכוונת וזדונית שנועדה לגרום נזק והפרעה.

מהחברה נמסר בתגובה כי הם כבר שחזרו שירותי קול ניידים ושירותי נתונים סלולריים זמינים אך ורק ברשת דור השלישי 3G אך למרבה הצער היקף וחומרת המעשה הפלילי שאליו היו נתונים

מרמזים על עבודה זהירה וממושכת עבור כלל שירותי החברה.

 

כעת החברה עובדת על שחזור השירותים הנותרים לאורך היום בעזרת צוותים מקומיים ובינלואמיים במה שנראה כרגע כאירוע אבטחת הסייבר הגדול ביותר שאיתו חברת Vodafone התמודדה אי פעם.

עוד נמסר מהחברה כי כעת מתבצעת חקירה גדולה המשולבת עם רשויות המדינה כדי למצוא את האחראי לאירוע ולהעמידו לדין במיידית. למרות מספר פרסומים ברשת המרמזים כי המתקפה הייתה מתקפה של תוכנת כופר – כזאת שיש לשלם סכום עתק לשחרור הההתקפה נראה מפי החברה כי מדובר בהתקפת מניעת שירות ולא במתקפת כופר.

השמועות הללו עושות גלים ברשתות החברתיות מאחר ובמהלך החודש האחרון כנופיית תוכנת כופר בשם Lapsus סחטה 2 חברות מהגדולות בפורטוגל אך היא לא לקחה קרדיט על ההתקפה על חברת Vodafone

נכון לכתיבת שורות אלו שירותי החברה עדיין נפולים ומיליוני משתמשים מסתמכים כעת על רשת הגיבוי (3G) מאחר והרשתות האחרות עדיין במצב נפול.

מחברת Vodafone נמסר:

 

המידע אודות אופן הפריצה לשרתי החברה והפלת כלל השירותים שלה נמצאים כעת עוד בבדיקה ונכון לעכשיו אין מידע נוסף על אופן הפריצה וסיבת הפריצה, כלל חברות הסלולר בארץ עוקבות אחר המקרה בשביל למנוע את המתקפה גם אצלן מאחר ומדובר בשרתים גדולים שנפרצו המשמשים גם שירות בישראל.

השארת תגובה

קבלו 5% הנחה
כאן ועכשיו! 👇

מצאתם טעות בכתבה?

חדשים אצלנו?
קבלו מאיתנו קופון!

דילוג לתוכן