מה זה פגסוס וכיצד להתגונן מפניה

מה זה פגסוס וכיצד להתגונן מפניה

בשבועות האחרונים אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שנחשפו לתוכנה פגסוס ובינהם בכירים בממשלה, בעלי עסקים ועוד אנשים בעלי השפעה. פגסוס הינה תוכנת ריגול שפותחה על ידי חברה ישראלית בשם אן. אס. או טכנולוגיות. התוכנה מנצלת פרצות אבטחה רבות גם בiOS וגם באנדרואיד ובכך נכנס באופן סמוי למכשיר הנייד ומכשירים אחרים שמריצים את מערכות ההפעלה השונות. התוכנה מסוגלת לצותת להודעות דוא״ל, חיפושים שביצענו באינטרנט וגם לעקוב אחר שיחות הטלפון שלנו ואיך לא, גם להשתלט לנו על המצלמה והמיקרופון על מנת לצלם תמונות ולעקוב אחר המכשיר באמצעות GPS.

 

חברת אן. אס. או שפיתחה את התוכנה מצהירה כי בעזרת התוכנה ממשלות רבות יכולות להילחם בפושעים ובמיוחד בארגוני טרור שונים אך על פי העדויות נראה שיש עוד ועוד בעלי עסקים ולא בהכרח ממשלות שמשתמשות בתוכנה בשביל לבצע מעקב לא חוקי אחר אנשים שונים ולא רק בשביל למנוע פשיעה.

כאמור, פגסוס עובדת על ידי כניסה למכשיר דרך פרצות אבטחה שקיימות בכלל המכשירים ולא משנה בסוג מערכת ההפעלה, מה שאומר שאין דבר שהמשתמש יכול לעשות על מנת למנוע את הכניסה של התוכנה אך כעת עקב החשיפה הרבה נראה כי יצרניות הסלולר מגבירות את קצב ביצוע עדכוני האבטחה שעת עת סוגרות את כל הפרצות האפשריות. לכן על מנת להתגונן מהתוכנה כדאי ורצוי ביותר להתקין את העדכון גרסא האחרון שזמין למכשירכם מאחר והוא מכיל עדכוני אבטחה שיכולים למנוע מפגסוס להגיע למכשיר הנייד שלכם.

חוקר הנוזקות של חברת ESET שבבעלותם כלי אבטחת מידע מהגדולים בעולם, מסביר כי נוכל לדעת אם הנייד שלנו הודבק במידה ואנחנו מזהים ירידה חריגה מהרגיל בבטרייה ועליה פתאומית באינטרנט ללא קשר להרגלי הגלישה שלנו וגם אפליקציות שמופיעות באקראי על הנייד שלנו ללא הרשאתנו. על מי מקורות שונים על מנת לבצע הסרה של הרוגלה מספיק לבצע הפעלה מחדש למכשיר מאחר ופגסוס יושבת לנו על זיכרון המכשיר, אך מומחים רבים ממליצים לבצע פרמוט מלא למכשיר על מנת לוודא שהתוכנה באמת נמחקה במלואה.

השארת תגובה

קבלו 5% הנחה
כאן ועכשיו! 👇

מצאתם טעות בכתבה?

חדשים אצלנו?
קבלו מאיתנו קופון!

דילוג לתוכן